kozmenko.at.ua
Вівторок, 14.05.2024, 13:26
Радий вітати Вас Гість | RSS
 
Головна Для моїх студентівРеєстраціяВхід
Меню сайту
СубМеню
Методика викладання у вищій школі [4]
Підприємницька діяльність на зовнішніх ринках [0]
Вища освіта й Болонський процес [5]
Основи наукових досліджень [6]
Європейська інтеграція України [2]
Стратегія і тактика ведення переговорів [3]
Наше опитування
Як Ви ставитеся до вступу України в НАТО?
Усього відповідей: 894
Головна » Статті » Інші НАВЧАЛЬНІ ПРЕДМЕТИ » Методика викладання у вищій школі

МВуВШ Програма курсу

Програма курсу “МВуВШ”

 

Змістовий  модуль 1. Загальні основи педагогіки вищої школи

(18 балів)

Тема 1. Загальні основи педагогіки та дидактики вищої школи

Методика викладання у вищому навчальному закладі як передмет курсу. Цілі та завдання методики викладання економічних дисциплін. Методика викладання як складова компетентності викладача. Методика викладання як шлях до розвитку економічного мислення студентів. Методика і технологія навчання.

Педагогіка. Функції педагогіки вищої школи. Методологічні категорії педагогіки. Процесуальні категорії педагогіки. Суттєві категорії педагогіки. Педагогіка як система організаційно-управлінських операцій у навчальному процесі. Викладач вищого навчального закладу: самосвідомість, педагогічна культура, організаційні здібності, педагогічна майстерність.

Дидактика. Поняття дидактики. Основні категорії дидактики. Закономірності та принципи процесу навчання у вищому навчальному закладі. Зміст освіти як проблема дидактики вищої школи.

Суть і закономірності навчального процесу у вищому навчальному закладі. Поняття та історичні типи навчання. Соціальні функції навчання. Зовнішня і внутрішня структура навчального процесу. Закономірності і принципи навчання. Система вищої освіти. Система вищої освіти в Україні. Завдання, права та обов’язки вищого закладу освіти. Структура вищого закладу освіти.

Інформаціно-методичне забезпечення викладання курсу. Система джерел інформації. Методичні матеріали. Самостійна робота студентів при вивченні курсу. Індивідуально-консультативна робота.

 

Тема 2. Методи викладання у вищій школі

Сучасні вимоги до методів навчання у вищій школі. Способи досягнення цілей навчання. Науково-технічний прогрес і методологія навчання. Інформування як застарілий підхід у навчанні. Управління пізнавальною діяльністю студента як новітня вимога часу.

Визначення методів викладання у вузі. Суть методів і прийомів навчання. Структура об’єкта методів викладання. Методи навчання як форма руху творчої діяльності студента. Основні ознаки методів навчання. Узагальнене визначення методів навчання.

Класифікація методів викладання. Багаторівневий підхід до класифікації методів навчання. Група методів стимулювання  і мотивації навчання. Група методів організації і здійснення навчально-пізнавальних дій. Група методів контролю і самоконтролю. Методи викладання і методи навчання. Загальнодидактичні методи навчання.

Методи науки і методи викладання у вищій школі. Співвідношення методів навчання у вищій школі з методами науки. Загальнонаукові методи пізнання. Методи індукції та дедукції в науці та навчанні. Ідеалізація, абстракція та формалізація наукових знань і процес навчання. Від конкретного до абстрактного як основний метод в науці і від абстрактного до конкретного як метод відтворення в теорії пізнаного об’єкта.

 

 

Змістовий  модуль2. Форми організації навчального процесу у вищій школі

(27 балів)

Тема 3. Основні форми організації навчального процесу

Лекція. Історія виникнення вузівської лекції. Лекція як форма організації і метод навчання. Завдання і переваги лекційного викладання. Методична концепція лекційного курсу. Сучасні проблеми лекційного викладання. Проблемна лекція.

Семінарські та практичні заняття. Історія виникнення семінарської форми організації навчання у вищому навчальному закладі. Суть семінарського заняття. Види семінарських занять: просемінари, семінари, спецсемінари, наукові студентські семінари. Методика проведення семінарів. Дискусія як метод навчання у вищій школі. Ціль практичних занять. Структура практичних занять.

Самостійна робота студентів. Суть і значення самостійної роботи студентів. Види самостійних робіт і педагогічне управління ними. Рівні самостійної діяльності студента. Психолого-педагогічні аспекти успішності СРС. Індивідуалізація та активізація СРС. Труднощі організації СРС. Технологічні карти СРС як одна з форм стимулювання студента до самостійного опрацювання матеріалу.

 

Тема 4. Сучасні технології навчання

Основні напрямки оптимізації навчального процесу. Фактори активізації навчання. Роль класної дошки чи її замінників у новітніх методах навчання. Значення пози і жесту в навчанні. Роль інтонації голосу в активізації сприйняття інформації. Робота з новітніми технічними засобами навчання.

Поняття “педагогічна технологія”. Класифікація педагогічних технологій. Технологія модульного навчання. Порівняльна характеристика традиційного і модульного навчання. Технологія проблемного навчання. Проблемна ситуація. Кейс. Групові технології в навчальному процесі. Ігрові технології навчання. Етапи проведення ділової гри. Комп’ютерні технології в сучасних дидактичних схемах. Технологія дистанційного навчання. Гіпно- та сугестопедичні технології навчання.

 

Тема 5. Основи педагогічного контролю у вищій школі

Система понять контролю. Понятійний апарат контролю. Функції контролю знань студентів. Педагогічний вимір. Вияснення рівня здібностей студентів і педагогічний контроль. Фактор часу. Оптимізація контролю.

Основні принципи, види, методи і форми організації контролю. Принципи контролю. Види перевірки роботи та рівня знань студентів. Міжсесійний контроль. Попередня перевірка знань. Плинна перевірка. Тематична перевірка. Колоквіуми. Підсумковий контроль. Іспити і заліки. методи організації контролю. Модульний контроль. Тестовий контроль. Класифікація тестів. Критерії і норми оцінки знань студентів.

 

 

Змістовий модуль 3. Психо-комунікативні аспекти викладання

(15 балів)

Тема 6. Основи комунікативної культури педагога

Культура мови і орфоепія. Лексичний апарат педагога і культура мови. Важливість використання та уникання сленгів, жаргонів та арго в педагогічній діяльності.  Поняття культури мови. Орфоепія в живій бесіді. Вибір граматичних форм і конструкцій.

Ораторське мистецтво в педагогічній діяльності. Складові частини ораторського мистецтва. Емоційність мови. Вміння триматися в аудиторії. Психологія в ораторському мистецтві. Збудження й підтримання інтересу в аудиторії як головне завдання оратора. Особливості психології ораторської праці.

 

Тема 7. Педагогічна комунікація

Суть і генезис педагогічного спілкування. Гуманізація навчання як основа педагогічного спілкування. Стилі педагогічного спілкування. Монолог і діалог в педагогічному спілкуванні.

Зміст і структура педагогічного спілкування. Етапи педагогічного спілкування. Особливості педагогічного спілкування у вузі. Стиль спілкування у вузівській аудиторії.

Категорія: Методика викладання у вищій школі | Додав: kozmenko (09.11.2007) | Автор: Kozmenko Wolodymyr Myroslavovych
Переглядів: 14754 | Рейтинг: 3.8/19 |
Усього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть тільки зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Пошук
Друзі сайту
Статистика
Copyright Kozmenko © 2024
Сайт управляється системою uCoz